Kokosolie in je beauty routine ♡

dinsdag 10 juni 2014




Kokosolie duikt steeds meer op als 100% natuurlijk beauty product. Je kunt kokosolie op heel veel verschillende manieren gebruiken. Maar op welke manieren nou precies? Dat vroeg ik me dus ook af. Ik had veel dingen gehoord over kokosolie en dat het voor heel veel dingen goed was. Dus ik stond laatst in de Kruidvat en zag die mega pot voor me. Ik twijfelde wel omdat ik dacht dat die pot nooit op zou komen. Maar opzicht maakt dan niet zo heel erg veel uit. Toen kwam ik er achter voor hoeveel dingen je het eigenlijk wel niet kunt gebruiken en toen was ik om. Dus ik heb hem gekocht en heb hier een aantal dingen op een rijtje gezet waarvoor je kokosolie allemaal kunt gebruiken. De kokosolie kostte maar €4,99 wat ik opzicht goedkoop vind voor zo'n grote pot van 500 ml. Bij De Tuinen was hij €13,99 en had je maar 453 gram. Dus ik ben opzicht wel blij met de mega pot van de Kruidvat.


Haar

1. Je kunt het gebruiken als haarmasker. Smeer voor het douchen je haar in met kokosolie en laat het ongeveer een halfuurtje intrekken. Was het er daarna uit. Dit is meteen een soort conditioner. Je kunt ook eerst je haar wassen en daarna de kokosolie in je haar doen, dat is wat je zelf wilt. Ik vind de eerste manier handiger omdat mijn haar snel vet word. 

2. Als je droge puntjes hebt kun je een beetje in je puntjes smeren en ze zullen weer heel mooi gaan glanzen. Perfect met het warme weer! Je kunt het natuurlijk ook in je haarlengte aanbrengen als die helemaal droog is.

Er zijn niet zoveel manieren voor je haar. Het is eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde.


Lichaam

1. Je kunt het gebruiken als aftersun. Doordat de kokosolie hydraterend is en de huid vaak een beetje is uitgedroogd na het zonnen werkt het perfect. 

2. Gebruik het op brandplekken. Het bevorderd genezing en je hebt minder kans op littekens.

3. Je kunt je er ook prima mee scheren. Doordat het zo vet is, glijd het mesje gemakkelijk over je huid.

4. Als je een hele droge huid hebt (bijvoorbeeld in de winter) kun je het ook goed gebruiken als bodylotion. 

5. Voeg er een beetje suiker aan toe en je hebt een prima lichaamsscrub

6. Met een geurtje erbij (of zonder) is het ideaal als massage olie. De olie glijd lekker en trekt niet zo heel erg snel in.

7. Smeer de olie op blauwe plekken en het verminderd de kleur en gaat de zwelling tegen.

8. Heb je een wondje of is je huid een beetje beschadigd? kokosolie ! Het helpt de huid te herstellen en verzacht de pijn.

9. Voor super zachte handen werkt kokosolie ook prima.

10. En als het voor je handen werkt, werkt het natuurlijk ook voor je nagelriemen. Ze worden lekker soepel en zacht.

11. Smeer je voeten in met de kokosolie en trek sokken aan. Na een nachtje slapen zul je al resultaat zien.


Gezicht

1. Kokosolie is een hele goede make-up remover. Ik gebruik het elke dag en ik ben super tevreden. Het is er snel af en dan is het er ook echt goed af. Perfect voor waterproef make-up of als je meer make-up op hebt dan normaal. Maar ook gewoon goed voor de dagelijkse make-up. 

2. Kokosolie is heel erg hydraterend en het verstopt je poriën niet. Dus je kunt hem ook gebruiken als nachtcrème.

3. Voor super kissable lips is het perfect als lippenbalsem. Je krijgt er echt hele zachte lippen van zonder velletjes. En met suiker er doorheen is het meteen een lipscrub ;)

4. Met bakingsoda is het ook een prima gezichtsscrub.




Ik heb deze kokosolie. Deze heb ik gekocht bij de Kruidvat en hij kostte €4,99. Het is echt een mega pot dus je doet er heel lang mee. Er zit 500 ml in de pot. 



Zo ziet de kokosolie eruit. Het is heel dik. Maar als je hem in je hand neemt smelt hij heel snel en word het echt een olie. Je moet er dus wel snel mee werken anders glijd het van je hand af haha. 



Dit is de kokosolie op mijn arm. Zoals je ziet is hij inderdaad heel erg snel gesmolten. Het is niet echt zo'n dikke laag op je arm krijgt gesmeerd. Je kunt er dus ook heel zuinig mee doen omdat de olie heel erg vet is en je er dus niet zo heel veel van hoeft te gebruiken. 



Conclusie

Ik ben heel erg blij met de kokosolie. Het zit nu echt in mijn dagelijkse beauty routine. Vooral als make-up remover. Dat werkt echt zo ontzettend goed ! Er zijn geen minpunten voor dit product. Het is nergens echt 'slecht' voor. Ik vind dit product echt een aanrader omdat het op zoveel verschillende manieren te gebruiken is !




Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Waar gebruiken jullie kokosolie voor?






xoxo Charmayne


Proudly designed by Mlekoshi playground