Handig dat micellair water, of toch niet..?

zaterdag 9 juli 2016


Micellair water wordt steeds vaker gebruikt om het gezicht mee te reinigen. Het is een super makkelijk product, omdat het de make-uo en het vuil aan zich hecht. Toch heeft dit product een aandachtspuntje. Vandaag ga ik jullie die vertellen. 








Hiervoor waren meestal de oliën erg populair om je oogmake-up eraf te halen. Het ging snel en gemakkelijk, het enige nadeel (vind ik) is dat het te vet is voor mijn huid. Toen kwam er dus micellair water. Een reiniger voor het gezicht wat vet, vuil en make-up aan zich hecht. Ik gebruik het micellair water alleen om mijn oogmake-up mee te verwijderen, maar je kunt hem ook gewoon voor je gezicht gebruiken. Het werkt super makkelijk en super snel. Je huid word ook echt schoner vergeleken met andere producten. Maar er is wel een minpuntje. De 'Micellen' zijn de stoffen waaraan het vet, vuil en de make-up blijven plakken. Dus je gaat leuk met je watje over je vezicht en ogen heen, het vet, vuil en de make-up blijven plakken aan de micellen, MAAR de micellen blijven dus op de huid liggen. Oftwel, al het vet, vuil en de make-up worden wel opgenomen door de micellen, maar als jij je gezicht daarna dus niet afspoelt, blijft het allemaal gewoon op je huid liggen. Oftewel, heel erg zonde. Dan denk je goed bezig te zijn met je gezicht reinigen, is het nog niet goed. Reinig je gezicht daarom altijd nog even na met een cleanser, zodat alle micellen met het vet en vuil worden weggespoelt. Als je je gezicht erna niet reinigt heb je dus een zeer grote kans op verstopte poriën en puistjes. En dat is denk ik juist het laatste wat je wilt ! Vooral als je je gezicht WILT reinigen en er dan als nog puistjes van krijgt. Ik raad dus aan om bijvoorbeeld eerst te reinigen met het micellair water en daarna zeker nog met een gezichtsreiniger. Kies er een die bij jouw huidtype past. Vet, droog, gecombineerd of normaal. Of gebruik alleen een reiniger, als je niet zoveel stappen wilt nemen. 




Ik vind het een heel handig product. Het werkt snel en gemakkelijk, alleen een beetje jammer dat je het niet apart kunt gebruiken. Ik deed dit eigenlijk nooit, want ik gebruik elke dag (2 keer per dag) een reiniger. Met alleen micellair water kom ik niet echt ver met alle make-up die ik op smeer. Als je het dus gebruikt, weet dan dat je erna altijd nog even moet reinigen, anders heeft het geen. Dan blijft alle make-up gewoon nog lekker op je huid zitten. 









Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden en er wat aan hebben gehad. Misschien is dit de reden dat jij alsnog oneffenheden had, terwijl je toch echt je gezicht 'reinigde'. Nou, mooi niet dus. 







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground