Waarom iedereen een serum zou moeten gebruiken ♡

zaterdag 14 mei 2016


Er zijn heel erg veel producten om je huid mee te verzorgen. Je hebt serums en crèmes en ook daarvan heb je weer verschillende soorten. En waarom moet je een serum gebruiken, als je toch al een crème gebruikt? Vandaag ga ik jullie dat uitleggen. 




Er zijn super veel verschillende crèmes op de wereld. Ik snap dat als je nieuw bent in de beautywereld, dat je dan overspoelt wordt door crèmes. En dan heb je eindelijk een goede crème en dan begint iemand over een serum...??? Of er zijn mensen die wel weten wat een serum is, maar die denken: Jamaar ik gebruik toch al een crème? Ja, dat klopt. Maar het is veel beter voor je huid om ook een serum te gebruiken en ik ga jullie vertellen waarom. Een serum is een product wat je na je toner gebruikt en voor je dag of nacht crème. 




Waarom zou ik een serum moeten gebruiken?


Elke huid heeft een vochtgehalte, maar door bepaalde omstandigheden wordt die aangetast. Omstandigheden waar je niks aan kan doen, want het zijn de standaard dingen. Voorbeelden van omstandigheden zijn: Airco, verwarming, de buitenlucht en zonnestralen. Een airco trekt vocht uit de huid, net zoals een verwarming. Als het buiten heel erg koud is, dan word je vochtgehalte ook minder. En de zonnestralen kunnen we allemaal wel bedenken dat dat ook niet echt goed is voor je huid. Al die factoren zijn vochtonttrekken, maarja je kunt natuurlijk niet de buitenlucht en zonnestralen ontwijken. De andere twee natuurlijk ook niet. 




Wat is een serum precies?


Een serum gebruik je dus om het vochtgehalte weer op peil te brengen. Meestal is dat niet genoeg met gewoon een crème. Het zou het wel redelijk kunnen aanvullen als je een droge huid hebt en dus een wat vettere crème gebruikt, maar zelfs dan zou ik nog aanraden om ook een serum te gebruiken. Zo wordt je huid nog meer gevoedt. Moet ik ook een serum gebruiken bij een vette huid? Jazeker, ook die zijn vochtarm. Ik heb zelf een vette huid en zelfs ik gebruik elke dag een serum. Wel een serum met een hele waterige substantie, die niet te voedend is voor mijn huid, maar wel perfect mijn vochtgehalte op peil brengt. Welke huid hoeft geen serum te gebruiken? Iedereen, want bijna NIEMAND op deze wereld heeft geen vochtarme huid. Bijna iedereen heeft het wel, omdat ze toch in aanraking komen met al die factoren. Als je een serum gebruikt, kan dat ook zorgen dat je later pas rimpels krijgt, omdat je de huid gevoedt houdt. Je kunt je wel voorstellen dat een zeer droge, vochtarme huid beter de rimpels laat zien dan een lekkere gevoedde huid. Smeren dus met je serum !




Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden en er wat aan hebben. Dit artikel is voor alle leeftijden, want je kunt nooit te vroeg beginnen met een serum. 






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground