Redenen om (meer) water te drinken + tips ♡

maandag 6 juli 2015


Veel water drinken is belangrijk, vooral met dit warme weer. Maar soms vergeten we even waarom we eigenlijk zoveel water moeten drinken. En hoe doe je dat nou? Vandaag ga ik jullie dat vertellen !


Waarom moeten we water drinken? 


Als eerste geeft het je veel meer energie. Ik voelde me een tijdje heel erg moe en had weinig energie. ik wist dat ik veel te weinig dronk, dus ik ging eens proberen om wat meer te gaan drinken. En wat hielp dat enorm zeg ! Ik had veel meer energie en ik was ook gewoon wat meer wakker. Misschien moet ik het snel nog maar weer even proberen. Ik ben namelijk heel slecht in drinken, ik kom LANG niet aan mn dagelijkse hoeveelheid, wat ik heel erg jammer vind. Binnekort ga ik het echt proberen om beter te drinken ! 




Het kan hoofdpijn voorkomen. Soms heb ik door de dag heen een beetje hoofdpijn en dan weet ik het wel weer: ik heb te weinig gedronken. Dus dan neem ik weer even een flesje of glas water en dan gaat het ook echt weg. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar het kan wel een hoofd reden zijn als je niet zo vaak drinkt. 



Het is goed voor je huid. Doordat je veel drinkt, blijft je huid lekker gezuivert en verlaten de afvalstoffen beter je lichaam. 






Het maakt je lichaam schoon. Een beetje hetzelfde verhaal als je huid. Doordat er veel water in je lichaam komt, gaat het er ook weer uit en neemt het de afvalstoffen mee. Dus hoe meer je drinkt, hoe meer afvalstoffen er ook weer uit gaan. Daardoor word je lichaam dus ook goed gereinigd. 




Het vermindert vermoeidheid. Je krijgt meer energie, dus ben je ook meer wakker. HEt help heel goed om iets te drinken als je moe bent. Het maakt je echt gewoon een beetje wakker. 








Als je honger hebt probeer dan ook wat te drinken, soms is het niet zo dat je honger hebt, maar dat je gewoon dorst hebt. Scheelt weer wat caloriën en je hebt weer wat gedronken ! Ik heb het geprobeert en het helpt echt. Dan ging ik gewoon wat drinken als ik een beetje trek had en als ik mijn glas op had, had ik geen honger meer. 








Tips


Je kunt hulp krijgen van een app. Ik gebruik altijd de Waterlogged App. Een app waarmee je precies bij kan houden hoeveel je drinkt en je kunt er ook herinneringen in zetten. Zo kun je de hele dag door herinnert worden dat je moet drinken.



Ook een leuk idee is om er fruit aan toe te voegen. Zo krijgt je water een lekker smaakje en word het aantrekkelijker om te drinken, dus drink je ook meer. 



Neem het gewoon mee als je ergens naartoe gaat. Als het is je tas zit neem je al gauw ff snel een slokje. En het is gewoon handig voor als je dorst hebt. Als je niks bij je hebt drink je al gauw niet zo snel. Als je het wel bij je hebt wel, dus gewoon meenemen !








Doe het in een leuke beker of voeg er leuke ijsklontjes aan toe. Zo word het al weer wat aantrekkelijker om het te drinken. Thuis kan je het bijvoorbeeld in een leuke mason jar doen en als je weg gaat in een leuke fles. 







Je kunt ook elke dag je waterhoeveelheid klaarzetten. Zo weet je precies wat je moet drinken en kan je inschatten over hoeveel tijd je het kan verspreiden. 


Drink bij het eten. Elke keer als je iets eet ook even wat erbij drinken. Zo schiet het ook al weer een stukje op. 


Houd bij hoeveel je drink. Zo weet je ook precies hoeveel je gedronken hebt. Dat kan dus doormiddel van de apps. Die helpen je heel goed om je dagelijkse vocht bij te houden. 



Kies een vast tijdstip op de dag dat je wat drinkt. Zo word het al een routine, dus ga je ook meer en vaker wat drinken. Dan word het vanzelf een gewoonte. 



Kies een groot glas als je iets drinkt. Zodat je dan al meer vocht binnenkrijgt dan als je gewoon iets zou drinken. En zo hoef je ook minder vaak naar de kraan toe te lopen :)





Dat waren mijn tips om meer water te drinken. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. 




xoxo charmayne




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground