Beautytips voor op reis ♡

dinsdag 7 juli 2015


Wat moet je nou wel en niet meenemen op reis qua beautyspullen? Dat blijft altijd moeilijk. Ik heb een aantal keren meegemaakt dat ik toch veel producten niet nodig had en dus veel te veel mee had. Nu heb ik een beetje ontdekt wat handig is en vandaag deel ik dat met jullie !



Beautyblender 



Deze handige multitasker valt natuurlijk niet te missen op reis. Je kunt er je foundation of BB Cream mee aanbrengen, je concealer mee blenden en ik las dat je er zelfs poeder mee kan aanbrengen. Heel handig dus. En het is een product wat niet veel ruimte inneemt. Hij zou zelfs helemaal geplet tussen je spullen kunnen worden en er zou niks gebeuren. Het zou niet zo fijn zijn als dat met je mooie kwasten gebeurt, dus dit is veel beter ! Je kunt hem hier bestellen. 





Sleek Face Form palette



Dit is ook weer zo'n handige multitasker. Blush, bronzer en een highlighter in een. Super makkelijk te gebruiken en weer een dingetje die niet veel ruimte in neemt in je toilettas. En het zijn ook nog een super mooie producten ! De blush is sowieso mijn lievelings blush. Hij is zo mooi voor de zomer en geeft een mooie glow. Je hebt eigenlijk nieteens een highlighter nodig, maar ik doe het wel altijd gewoon. De highlighter is ook prachtig en geeft een mooie glow. De bronzer is ook goed, hij is niet oranje en je kan er lekker mee shapen. Je kunt hem hier bestellen of kopen bij de V&D. Let op: Niet alle V&D's hebben een Sleek schap. 





Losse poeder



Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik mijn koffer open deed en mijn poeder helemaal kapot was. Dat liet ik me niet nog een keer gebeuren, dus voortaan neem ik een losse poeder mee. Dat raad ik ook wel iedereen aan, want het is toch zonde als je mooie poedertje kapot gaat. En de mijne was ook nog eens van MAC :( Daar heb ik van geleerd, dus voortaan neem ik lekker een transparante poeder mee. Het dekt ook nog eens ietsje beter dan een compacte poeder vind ik, heb ik wel nodig op vakantie. Mijn huid is in een warm land altijd zo ontzettend vet. Maar met een losse poeder glim ik minder snel dan met een compacte. Dus voortaan neem ik lekker losse poeder mee. Kunnen ze gooien met mn koffer wat ze willen :) #neegrapjedoemaargewoonniet




Liquid lipstick



Ook ben ik altijd een beetje bang dat mijn lippenstiften gaan smelten. Daarom neem ik ook vaak een liquid lipstick of iets van een gloss mee. Veel makkelijker en dat kun je ook meenemen naar het zwembad zonder dat het smelt :) Kun je gewoon de hele dag door je lipjes bij stiften/glossen. En het voordeel van een liquid lipstick is dat ze meestal heel lang blijven zitten. Vooral deze van Sleek, die blijft muurvast zitten en is lekker matt. Het is een mooie nude kleur en je kunt hem een beetje vergelijken met Pink Plaid van MAC. Sommige zeggen ook dat hij op Please Me lijkt. Je hebt natuurlijk meerdere kleuren van de Sleek Matte Me, je kunt ze hier bestellen.





Getinte lippenbalsem



Als je geen zin hebt in lippenstift, maar toch iets op je lippen wilt hebben, kun je een getinte lippenbalsem gebruiken. Sommige hebben zelfs nog een SPF erin ook, dus ook nog eens een voordeel ! Ik vind de lippenbalsems van Baby Lips heel erg fijn. Vooral de roze, die geeft ook nog een mooie kleur. De rode ook, maar ik ga toch liever voor roze. Ookal vind ik dat de rode beter ruikt :) 





Zeezout



Al je stylingsproducten hoef je niet meer mee te nemen als je in de buurt van de zee bent. Neem even een duik in het water, draai je haar in een knot en laat het zo lekker de hele dag in je haar zitten. Door de warmte van de zon neemt je haar het model aan en krijg je mooie beachy waves. Meer heb je niet nodig voor je haar ! Heb je geen strand in de buurt? Dan kan je ook alleen een zeezout spray meenemen. Dat is dan het enige stylingsproduct wat je zou kunnen meenemen. Ook kan je het in je haar sprayen en dan een mooie vlecht maken. Dan krijg je mooie golven in je haar ! 





Lush shampoobar




Altijd maar die flessen shampoo en conditioner meesleuren is ook geen pretje. Laten we dan al helemaal niet praten over de waardeloze hotel shampoo's en conditioners. Lush komt met de shampoobar, een shampoo in een vaste vorm. Ja, ik dacht eerst ook huh? Maar het werkt echt heel fijn. Je doet er langer mee dan 3 flessen shampoo dus super voordelig, want hij kost namelijk ook maar €8,95. Je hebt verschillende soorten, maar deze vind ik heel fijn. Hij heet Montalbano en ruikt naar citroen. Hij geeft me lekkere glanzende lokken en door de citroen erin maakt hij mijn hoofdhuid goed schoon. Ik heb namelijk een vette hoofdhuid en dit is de shampoo die de vrouw bij Lush mij aanraadde. Je kunt de shampoobars hier bestellen of in een van de Lush winkels kopen. 





Eyeliner



Heb je zin om wat meer op te doen dan mascara, maar heb je geen zin in ogenschaduw? Kies dan voor een waterproof eyeliner. Door een dun zwart lijntje boven je oog ziet het er toch weer even wat anders uit en lijken je wimpers voller. En met waterproof kun je ook nog gewoon lekker zwemmen, dus blijf je er de hele dag nog mooi uitzien, zonder dat je je zorgen hoeft te maken om je make-up. Met eyeliner kun je ook combineren, een dun lijntje, een dikker lijntje of een mooie wing. 





Body lotion & Body splash 



Ik vind het altijd fijn om me 's avonds even lekker op te frissen op vakantie. Natuurlijk ga ik even douchen, maar om me toch nog iets frisser te laten voelen vind ik het fijn om een body splash te gebruiken. Zo hoef je ook geen parfum mee !


Ook is een lekkere body lotion niet te missen ! Zo blijft je huid lekker gehydrateerd en het is een goede aftersun. Het is heel belangrijk om je na het zonnen goed in te smeren. Meestal word je huid ook wel een beetje droog. Dus lekker de hele vakantie smeren !


En super handig is het als je dezelfde geuren hebt ! Zo blijf je lekker gehydrateerd, voel je je fris EN de geur blijft dubbel zo lang hangen ! :) Super handig dus. Zoals ik al zei hoef je dan ook geen parfum meer mee. Kies gewoon een lekkere zomerse combinatie en je hebt al een heerlijk luchtje. Elke keer als ik nu de body lotion of de body splash op doe, denk ik aan Gran Canaria... 





Dat waren mijn tips om lekker te kunnen multitasken op vakantie en zo min mogelijk mee te nemen. Maar ik heb ooknog een aantal andere tips hoe je kan weten of je teveel mee neemt of niet. En zo kan je ook een beetje kijken of je alles gebruikt, zodat je dat voor de volgende keer weg kan laten. 





Haal alles uit je koffer, zo heb je een overzicht op wat je hebt en wat je kunt gebruiken. Als je alles erin laat zitten kun je dingen vergeten. Eerst dacht ik ook altijd van huh, je gaat toch niet alles eruit halen, maar de laatste keer heb ik dat gedaan en dat beviel heel goed. Ik weet nu ook weer precies wat ik wel en niet mee moet nemen. Alle kleding heb ik netjes op een plank gelegd en ik had ook een speciale beautyplank. Het is zo makkelijk, want nu kon ik zien van oh dat doe ik aan en dan doe ik die make-up erbij op. Super handig !





Stal alles uit. Zoals ik net al vertelde had ik een planken met verschillende categoriën, de ene kleding en de andere beauty. Zet ook lekker al je beautyproducten in de badkamer. Probeer alle ruimte die je hebt te gebruiken, zo voel je je ook wat meer thuis. En zoals ik ook al zei heb je zo dan een veel beter overzicht op wat je allemaal wel en niet gebruikt.





Maak een lijstje. En dan wel van ALLES wat je meeneemt. Zet er een hokje voor zodat je het kan afvinken als je het in je koffer hebt en neem een markeerstift mee voor de terugweg, zodat je het dan door kan strepen, zo kun je je lijstje 2 keer gebruiken. Ook kan je dan bij het product zetten of je het wel of niet hebt gebruikt en kan je meteen iets opschrijven wat je miste. Super handig en het systeem werkt ook super goed ! Ik heb nu ook al weer mijn lijste klaar voor de volgende vakantie. 





Dat waren al mijn tips voor beautyspullen op vakantie. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en het zelf ook gaan gebruiken/kopen. 





xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground