Get Ready With Me ♡ Christmas 2015

woensdag 6 januari 2016


Met de feestdagen pakken veel mensen meestal wel uit met de make-up looks. Ook ik maakte een paar mooie looks en vandaag laat ik mijn favoriete aan jullie zien. Ik neem alle producten stap voor stap door. 





Als eerste reinig ik natuurlijk mijn gezicht voordat ik begin. Mijn ochtendroutine kun je hier lezen. 





Ik wil dat mijn make-up de hele dag blijft zitten, dus voordat ik met foundation begin, doe ik een primer op. Ik gebruik deze van The Body Shop. Deze primer vult mijn poriën goed op en gaat het stralen van mijn vette huidje tegen. Prima product wat goed zijn werk doet. 





Na de primer doe ik er nog een schepje boven op en gebruik ik de Mac Fix + spray (binnenkort komt daar een review van op mijn blog). Ook dit product zorgt dat alles goed op zijn plek blijft zitten en dat je foundation er mooier uit ziet. Je kunt hem ook over je totale look heen sprayen zodat het er minder poederig uitziet. Dat is ook een stapje die ik als allerlaatste doe. 






Na alle primers ga ik aan de slag met mijn foundation. Ik gebruikte deze feestdagen mijn nieuwe foundation van Mac (klik voor de review). In mijn review kun je precies mijn mening over het product vinden, dus ik zal er nu niet teveel over vertellen. Het is een goede foundation die mijn oneffenheden wegwerkt en mijn huid er super uit laat zien. 







Voor nog een beetje extra dekking en om nog een paar kleine oneffenheden weg te werken gebruik ik mijn concealer van Mac. Ook hier komt binnenkort een review van op mijn blog. Het is de Mac Pro Longwear concealer, waar ik iedereen goede verhalen over hoorde vertellen. Ik werd nieuwsgierig en ben hem dus gaan halen. Het is een heel erg fijn product wat echt alles bedekt. Echt een toppertje. 








De look poeder ik daarna af met mijn poeder van Mac. Het is de Blot Powder in de 'kleur' Light. Een poeder wat mijn huid mooi matteert en alles op zijn plek houdt. 







Als mijn basis erop zit ga ik door naar mijn wenkbrauwen. Ik teken ze bij met mijn geliefde Anastasia kitje. Een palette met een wax om de poeder beter te laten zitten, 2 verschillende kleuren poeders en 2 verschillende kleuren highlighter. Ook zit er een kwastje bij en sjablonen om wenkbrauwen te tekenen. De poeder is echt top en super gepigmenteerd, wat heel makkelijk werkt en een mooi resultaat geeft. 






Nu breng ik een basis laag aan op mijn oogleden. Hiervoor gebruik ik mijn Urban Decay Primer Potion. Hiervan komt binnenkort ook een review van op mijn blog. Ik heb hem in de 'kleur' Original. Je gebruikt hem om je ogenschaduw beter en langer te blijven zitten en de kleur word er ook intenser door. Mijn ogenschaduw heeft nog nooit zo muurvast gezeten !







Dan ga ik door naar de ogenschaduw. Mijn look voor deze feestdagen heb ik gemaakt met mijn Smashbox Full Exposure palette (klik voor de review). Ik heb de kleur M5 gebruikt als blending kleur en M6 en M7 gebruikte ik in mijn arcadeboog om diepte te creëren. Daarna gebruikte ik de kleur S6 in de binnenste hoeken van mijn ooglid en de kleur S7 aan de buitenkant. Zo creëerde ik een mooi ombre effect. De kleur S6 lijkt grijs/zilver, maar hij is lichtblauw. Ik maakte dus een mooie blauwe oog look. 

(S staat voor Shimmer en M staat voor Matte). 








Ook gebruik ik bij deze look een eyeliner. Zo heeft het net iets extra's en lijken mijn wimpers voller. Ik gebruik mijn oude vertrouwde eyeliner pen van Essence. Hij maakt een super dun lijntje waarmee je heel precies kunt werken. De kleur is ook intens zwart en dat voor zo'n betaalbare prijs. 








De Roller Lash mascara van Benefit gebruik ik voor mijn wimpers. Een hele fijne mascara die mijn wimpers mooi krult en een beetje volume geeft . Ook maakt hij ze langer en dat is precies het gene wat ik wou bij deze look. 







Om mijn gezicht iets op te warmen en een beetje te shapen gebruik ik mijn bronzer van Mac (klik voor mijn review). Gewoon een mooie bronzer die goed zijn werk doet en de perfecte kleur is. Lees voor meer informatie maar even mijn review ;)






Natuurlijk bracht ik ook een beetje kleur op mijn wangen door een beetje blush aan te gebruiken. Ik gebruikte mijn nieuwe blush van ELF (Eyes Lips Face) in de kleur St. Lucia. Een mooie lichte koraalkleur met een subtiel glittertje er door heen. Een perfecte blush voor elke dag. Ook hier van komt binnenkort een review. 






Ook ging ik voor een mooie glow deze kerst en gebruikte ik natuurlijk mijn geliefde Soft & Gentle van Mac. Een prachtige highlighter die bijna iedereen wel staat. Heel erg bekend in de make-up wereld, maar dat heeft dan ook wel een hele goede reden, want hij is simpelweg gewoon prachtig. Echt een pareltje in mijn stash en zeker de moeite waard om te kopen. 






Als laatste maak ik de look natuurlijk af met lippenstift. Ik gebruikte deze prachtige nude kleur van Kiko. Nee, deze keer inderdaad geen Creme Cup van Mac als ik ga voor nude. Deze van Kiko is toch iets meer 'nuder' ... en paste beter bij deze look. Een goede lipstick die romig is, maar wel lekker lang blijft zitten. 





En dat waren alle producten die ik gebruikte voor mijn kerstlook van dit jaar. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Wat was jullie go to product dit jaar? 







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground