Haarverzorgingsroutine ♡ september 2016

woensdag 12 oktober 2016


Vandaag deel ik met jullie mijn haarverzorgingsroutine. Ik ben niet heel erg van het haar, meer van make-up, maar het verzorgen ervan vind ik wel heel erg leuk. En ik laat jullie stap voor stap zien wat ik daar voor gebruik.






Haarmasker













Ik begin met een lekker haarmasker. De meeste mensen gebruiken dit op nat haar en laten het onder de douch intrekken, maar dat doe ik niet. Bij deze hoeft dat trouwens ook niet. Dit is echt mijn favoriete haarmasker EVER. Je brengt hem aan op de wortels van je haar en masseert dat dan even lekker in. Er zit pepermunt in, wat de haarwortels stimuleert en sterk maakt. Gezond haar begint natuurlijk bij de wortels. Ik heb ook het idee dat sinds ik dit masker gebruik, mijn haar sneller is gaan groeien. Echt een topproduct.











Dit masker van Gliss Kur gebruik ik in de lengtes van mijn haar. Die kun je natuurlijk niet overslaan :) En ja op de verpakking staat dat je het een minuut op nat haar in moet laten trekken, maar daar luister ik niet naar. Ik breng het na Roots aan op droog haar en laat het dan een half uurtje intrekken. Als ik mijn haren dan uitspoel tintelt mijn hoofdhuid van Roots en de lengtes zijn super zacht en zien er mooi verzorgd uit. Mijn haar voelt helemaal herboren. Het is sterk, glanzend en gezond. Echt een hele fijne combinatie van producten. 





Shampoo








De shampoo die ik gebruik is ook van Lush. Het is de shampoo bar Montalbano. Hij ziet er op de foto heel vies uit, maar hij is echt mega fijn. Deze shampoo heeft mijn vette hoofdhuid gered. Ik kan mijn haar nu als ik wil een week niet wassen, zonder dat het dramatisch vet wordt. De shampoo maakt mijn haar ook altijd een stukje blonder en veel meer glanzend. Ook zorgt hij voor ietswat volume. Je haar voelt heel fris aan na het wassen met deze shampoo bar. Oh, en je doet er ook nog eens super lang mee ! Ik denk dat ik er ongeveer een half jaar of ietsjes langer mee doe, maar ik was ook niet heel erg vaak mijn haar (door deze shampoo dus). 




Verzorging








Na het douchen gebruik ik altijd anti-klit spray. Zo kom ik sneller door mijn haren heen en het verzorgd weer iets. Ik heb nooit echt veel klitten in mijn haar, maar dit maakt het gewoon makkelijker om er door heen te komen. Maar het gaat me eigenlijk meer om het stukje verzorging die hij ook geeft. Lekker 2 in 1. 










En dan als laatste gebruik ik nog een serum in mijn haar. Soms als het echt heel erg pluizig is, wil ik nog wel eens een heel klein beetje olie gebruiken, maar meestal pak ik dit serum. Dit is een heel erg fijn serum die door veel mensen geliefd is. Hij laat je haar heel erg mooi glanzen en gaat pluis tegen. Ik gebruik hem om gespleten haar puntjes te voorkomen en om mijn haar lekker te verzorgen. 




En dat zijn alle producten die ik voor mijn haarverzorgingsroutine gebruik. De maskers gebruik ik een keer in de week, de shampoo ligt er soms aan, maar meestal ook een keer in de week. De rest van de producten gebruik ik elke dag. 





Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Wat is jullie favoriete haarverzorgingsproduct? Mijne zeker weten een lekker masker. 







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground