The Make-up Tag ♡

donderdag 27 november 2014


Vandaag heb ik weer een tag voor jullie. Namelijk de Make-up Tag. Een tag met allerlei leuke vragen over make-up die ik ga beantwoorden. Het zijn in totaal 22 vragen dus laten we snel beginnen!


1. When did you start putting on make-up?

Ik begon met make-up dragen toen ik in groep 8 zat. Toen was ik dus een jaar of 12. Ik droeg toen alleen maar mascara en oogpotlood, meer niet. Dat is ook heel lang zo gebleven en later pas ging ik er ook foundation bij dragen en toen kwam er steeds meer en meer en nog meer.

2. How did you learn to put on make-up?

Ik heb heel veel geleerd van beauty bloggers. Door naar video's te kijken leer je heel erg veel. De technieken neem je al snel over. Maar ik vind ook wel dat je er de goede kwasten voor moet hebben. Als je dat niet hebt is het logisch dat iets niet mooi is of niet wilt lukken. En je moet ook gewoon lekker veel uitproberen. Nieuwe dingen doen en kijken of het staat. Ik doe dat soms voordat ik ga douchen. Dan test ik nog even snel iets of probeer ik iets uit. Als het niet lukt maakt het niet uit, want het gaat er toch weer af. En als het wel lukt is het alleen maar goed, want dan heb je weer iets nieuws om toe te passen aan je make-up routine. Ik had dat laatst met een winged eyeliner. Het lukte me nooit. En op een avond ging ik et toch maar WEER eens proberen en het lukte gewoon. De volgende dag had ik het op naar school en ik kreeg van iedereen complimentjes, super leuk! Dus gewoon lekker dingen uit gaan testen!

3. Favorite brand?

Deze is wel moeilijk, want ik vind Mac een onwijs mooi merk, alleen heb ik er niet veel producten van. Ik heb alleen een paar lippenstiften. Maar over het algemeen van wat ik allemaal lees enzo, vind ik het toch wel een heel goed en ook een heel erg leuk merk. Maar ik heb ook heel veel producten van Catrice en Essence die ook prima zijn. Dus van de budget vind ik Catrice en Essence een favoriet en van de wat duurdere zeg ik zeker Mac.

4. Do you like wearing foundation? If so, what's your color and favorite?

Ja, ik draag foundation bijna elke dag. Soms bijvoorbeeld op zondag een keer niet, of als ik toch thuisblijf. Ik draag het omdat ik een vrij rode huid heb met veel oneffenheden die ik graag wil camoufleren. Ik vind het veel mooier als een huid egaal is. Mijn kleur is heel licht. Ik heb nog nooit een goede kleur gevonden van een budget merk. Wel komt de Catrice All About Matt in de kleur 010 Light Beige dicht in de buurt. Dat is dan ook een favoriete. Ik heb geen duurdere foundation, die ik eigenlijk wel nodig zou moeten om het resultaat te krijgen die ik wil, maar met die van Catrice gaat het ook prima. Voor kerst vraag ik er wel een van Bobbi Brown, dus dan heb ik wel eindelijk een goede. Het is alleen wel jammer dat hij zo duur is en dat als hij op is dat je niet 'even' een nieuwe kunt kopen. Hij is namelijk €43, dat gaat me even wat te ver. Maar voor kerst is het oké. 

5. Favorite lipstick, lipgloss and lipliner?

Mijn favoriete lipstick is absoluut Mac Cremecup. Een hele mooie nude kleur die het hele jaar kan. Ik heb hem bijna wel elke dag op en ik blijf hem ontzetten mooi vinden. Hij is bijna op, maar ik heb al een back-up :) Ik ben niet zo'n fan van lipgloss eerlijk gezegd. Het gaat er altijd zo snel af en het geeft nooit echt kleur. Het is altijd maar een glansje van de kleur en dat vind ik altijd zo jammer. Ik heb wel een lipgloss die dan nog wel kan en dat is er een van Catrice, namelijk de Rose, Would You? Het is een mooie roze nude kleur die ik ontzettend mooi vind. Dat is de enige lipgloss die ik weleens draag, maar voor de rest draag ik het niet. En lipliner heb ik niet, dus daar kan ik helaas niks over zeggen.

6. Do you like/wear false lashes? If yes, strip or individual?

Nee, ik draag nooit valse wimpers. Ik heb heel erg mazzel met lange wimpers van mijzelf, dus ik hoef het ook niet te gebruiken. Sommige vind ik ook niet mooi, dan is het gewoon te nep. Maar soms vind ik het wel weer mooi. Wat ik lelijk vind is dat als je wimper extentions laat zetten en dat ze dan helemaal uitgevallen zijn. Daar kan je natuurlijk niks aan doen, maar ik vind het gewoon zonde. 

7. Favorite eye shadow color?

Dat is absoluut bruin. Ik vind het gewoon mooi natural en je kan het met alles combineren. Ik heb dan ook heel erg veel bruine ogenschaduw paletten zoals de Urban Decay Naked 2 en de MUA Undress Me Too. Vaak draag ik er mijn Mac Cremecup lipstick bij om de mooie nude look af te maken.

8. What's you favorite daytime look?

Voor een normale schooldag begin ik met foundation en daarna concealer. Dat poeder ik dan af. Ik teken mijn wenkbrauwen bij en doe oogpotlood en mascara op. Nog wat blush op mijn wangen en een lipstick en dan ben ik klaar. Ik heb s'ochtends nooit tijd om een hele ooglook te maken, dit vind ik prima om er toch verzorgt uit te zien.

9. Favorite make-up brush?

Ik heb geen favoriete make-up kwast, want alle kwasten die ik gebruik vind ik fijn. Het merk Real Technique vind ik geweldig. Ze hebben mooie kwasten van goede kwaliteit. En ze zijn niet zo heel duur. Ik heb bijna alle kwasten van RT. Maar een kwast die er echt bovenuit springt, die is er niet. Wat ik ook zo leuk aan die kwasten vind is dat je sommige kwasten voor meerdere dingen kunt gebruiken. Super handig! 

10. Do you like wearing bronzer?

Doordat ik zo'n lichte huid heb is het voor mij heel moeilijk om een lichte bronzer te vinden. De meeste zijn veel te donker. Maar ik hou ook niet zo heel erg van bronzer. Het lukt me nooit haha. Geef mij maar gewoon lekker een blush. Dus nee ik hou er niet van om bronzer te dragen.

11. Favorite mascara?

Dat zijn er eigenlijk 2, namelijk de Catrice Glamour Doll Volume Mascara en de Essence I ♡ Extreme Crazy Volume Mascara (de roze). De mascara van Catrice gebruik is als eerste laagje om mijn wimpers mooi lang te maken. En de Essence mascara gebruik ik om mijn wimpers lekker veel volume te geven. Soms willen mijn wimpers met de Essence mascara wel eens aan elkaar gaan plakken, maar dan ga ik er gewoon nog een keer met de mascara van Catrice overheen en dan is het goed. Dit is voor mij de beste combinatie voor mijn wimpers mooi te krijgen. 

12. Do you wear blush?

Ja, bijna wel elke dag. Het geeft een lief blosje en het is lekker fris. Vaak gebruik ik de blush van Sleek, namelijk Rose Gold. Die is echt prachtig! Maar ik vind de blushes van Catrice ook super mooi. 

13. Do you copy any of the celebrity's make-up?

Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel altijd heel mooi, maar ik denk nooit van dat ga ik eens namaken. Soms kan je ook nooit goed zien wat ze op hebben. Met beauty bloggers is het veel makkelijker. Dan krijg je alle producten en een tutorial te zien.  

14. What's your favorite night time look?

Alles van vraag 8 en dan nog een mooie ooglook en soms nog met gekruld haar. En een mooie outfit natuurlijk, die is zeker niet te missen. 

15. Favorite concealer?

Dat is de concealer die ik nu gebruik en dat is er een van Catrice, namelijk de Camouflage cream. Hij heeft een goede dekking die al mijn oneffenheden wegwerkt. Hij is ook prima te gebruiken onder je ogen. 

16. Favorite eyeshadow primer?

Dat is de Essence I ♡ Stage eyeshadow primer. Ik gebruik hem nu al heel erg lang en ik blijf hem geweldig vinden. Hij doet heel erg goed zijn werk, want mijn ogenschaduw hoopt niet op in mijn crease. En dat voor zo'n budget prijs!

17. Where do you buy your make-up at?

Ik haal altijd mijn make-up bij de kruidvat. Ze hebben daar zoveel merken die ook nog eens goed zijn. Ook mijn gezichtsverzorging haal ik meestal wel daar. En ook mijn haarproducten.

18. Favorite eyeshadow palette and blush palette?

Mijn favoriete ogenschaduw palette is de Urban Decay Naked 2. Er zitten zoveel mooie kleuren in waar je ook heel erg veel verschillende ooglooks kunt maken. Mijn favoriete blush palette is eigenlijk niet echt een blush palette (want die heb ik niet) maar het is een palette met een bronzer, highlighter en blush. Namelijk de Sleek Face Form palette in de kleur Light. Hij is super mooi en je hebt meteen alles in een.

19. Favorite eyeliner?

Mijn favoriete eyeliner is geen vaste eyeliner in een stift. Ik gebruik graag mijn RT eyeliner kwastje met de Catrice Gel Eyeliner in het potje. Dat is voor mij de beste combinatie. Het kwastje is heel dun dus ik kan er precieze streepjes mee zetten. De gel eyeliner van Catrice is ook heel erg fijn. Hij smeert gemakkelijk over het ooglid en blijft de hele dag goed op zijn plek zitten.

20. Do you wear make-up everyday?

Ja, eigenlijk altijd wel. Alleen als ik ziek ben draag ik geen make-up, maar dat is ook wel logisch.Af en toe op een zondag draag ik een no-makeup make-up look, maar dat telt niet mee, haha. Dus ja ik draag elke dag make-up. 

21. Favorite make-up remover?

Wat voor mij de beste oog make-up remover is is absoluut kokosvet. Ik heb een hele grote pot van de kruidvat voor €4 en daar doe je zo lang mee. Ik neem gewoon wat op een watje en lekker smeren. Al je oog make-up is er vervolgens af. En je wimpers zijn ook nog eens lekker verzorgd. Het gaat er supersnel en heel gemakkelijk af. Mijn favoriete gezicht make-up remover op dit moment is de Purity made simple van Philosophy in combinatie met mijn Clarisonic. Alles gaat er goed mee af en mijn gezicht voelt erna weer helemaal schoon. Ze zeggen dat je Purity ook als oog remover kunt gebruiken, maar bij mij prikt het heel erg! Bij andere mensen prikt het niet, zoals bij mijn moeder. Ik heb een hele review gemaakt over wat je allemaal met kokosvet kunt doen. Lees deze review hier

22. Do you like wearing liquid liner? 

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is fijn want het blijft de hele dag zitten, maar met het aanbrengen gaat het vaak in mijn wimpers zitten en dan zitten ze helemaal door de war. En de meeste liquid eyeliners hebben ook een niet zo lekker kwastje om de eyeliner mee aan te brengen, dus zit het meestal nooit zo mooi. Dus ja het gevoel is een beetje dubbel. Het is oké, maar ik gebruik het niet. 





En dat waren alweer alle vragen van de Make-up Tag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en neem vooral de Tag over! 







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground