Mijn favoriete kwasten ♡ januari 2015

zaterdag 17 januari 2015


Make-up kwasten, wat moeten we zonder? Een mooie look kun je niet maken zonder goede kwasten. Ik deel vandaag mijn favoriete kwasten met jullie! Ik vertel hier alles over mijn favorieten oog en- gezichtskwasten! 



Gezichtskwasten 




Deze kwast is van Zoeva en het is de 102 Silk Finish. Het is een heerlijk zachte foundation kwast waarmee je makkelijk foundation aan kan brengen. Doordat de haren zo zacht zijn, glijd de kwast lekker over je gezicht. De kwast breng ook heel dekkend aan. Maar je kan hemt natuurlijk ook minder dekkend aanbrengen. 





Dit is geen kwast, maar ik vond dat hij er wel bij hoorde. De Beautyblender is al heel bekend in Beautyland. En ja, ik ben ook fan. Ik gebruik hem niet heel vaak, omdat ik 's ochtends snel wil zijn. Maar als ik hem gebruik, gebruik ik hem met veel liefde. Hij brengt foundation heel natuurlijk aan. De dekking kan je opbouwen. Maar hij is het mooiste voor een subtiel laagje foundation. Dit is de echte Beautyblender. 






Deze kwast van Real Technique komt uit de Core Collection. Het is de Detailer Brush, een kwast voor concealer. Het is een heel klein kwastje waarmee je gemakkelijk op moeilijke plekjes kunt komen. Deze kwast kan alleen niet goed de concealer uitsmeren, dus daar gebruik ik dan weer mijn Zoeva kwast voor. Ik breng het dus alleen maar met de kwast aan. 






Deze kwast is ook weer van Zoeva. Dit is de 127 Luxe Sheer Cheek, een hele fijne kwast voor onder andere blush, bronzer en highlighter. Ik gebruik deze kwast alleen voor blush. De haren zijn ook heerlijk zacht, dus hij brengt heel lekker aan. En hij is schuin afgesneden, wat heel erg lekker werkt. 







De Multi Task Brush van Real Technique komt uit de Travel Essentials. Het is een echt multi tasker, je kunt er blush, poeder, bronzer en highlighter mee aanbrengen. Ik gebruik hem alleen voor poeder. Hij brengt mijn poeder heel subtiel, maar wel dekkend genoeg aan. Het is een handige kwast voor bijvoorbeeld mee op vakantie, omdat je er zoveel mee kan doen. 







Dit is de Setting Brush van Real Technique. Je kunt er je highlighter mee aanbrengen (dat is waar ik hem voor gebruik) en je kunt er poeder mee aan brengen op plekjes waar je moeilijk bij kunt komen. Zoals bijvoorbeeld je neus en onder je ogen. De kwast is lekker klein zodat je mooi de highlighter aan kunt brengen op bijvoorbeeld de appeltjes van je wangen, op je neusbrug, onder je wenkbrauwen en boven je bovenlip. 



Oog kwasten 




Een gewone ogenschaduw kwast moet iedereen wel in zijn stash hebben. Dit is de Base Shadow Brush van Real Technique. Bedoelt om 'gewoon' ogenschaduw mee aan te brengen op het bewegend ooglid. En dat is ook precies waarvoor ik hem gebruik. Je kunt er ook heel goed een kleur in je arcadeboog mee aanbrengen. Deze kwast komt uit de RT Starter Set






De Domed Eyeshadow Brush van Real Technique is ook een topper. Je kunt er gemakkelijk glitters mee aanbrengen of een highlighter op je wenkbrauwbot. Maar je kunt er ook gewoon ogenschaduw mee aanbrengen of in je arcadeboog. Deze kwast komt ook uit de RT Starter Set.







De Crease Brush zit ook in de RT Starter Set. Het is een kwast waarmee je gemakkelijk in je crease kunt komen. Hij blend een donkere kleur goed uit. Ik gebruik hem soms om ogenschaduw aan de buitenkant van mijn ooglid aan te brengen, daar is hij perfect voor. 







Weer eentje van Zoeva! De 230 Luxe Pencil is perfect voor het aanbrengen van ogenschaduw in je arcadeboog! Ik gebruik hem daar dan ook elk dag voor. Je kunt er veel kleine dingetjes mee maken op je ooglid, doordat de kwast zo klein is. Een super fijne kwast dus! 






Deze kwast van Anastasia zit in een setje genaamd Beauty Express. Het is een kwastje speciaal voor je wenkbrauwen. Hij is heel dun waardoor je heel precies kunt werken. Het setje kun je bij de Douglas kopen voor €47,95. Niet goedkoop, maar daarvoor heb je 5 sjablonen, 2 kleuren wenkbrauw poeders, dit kwastje, 2 kleuren highlighters en een cream wax die de wenkbrauwen in vorm houd. Dus eigenlijk is het best betaalbaar voor zo'n mooi setje met zeer goede kwaliteit. 








Ook dit is weer geen kwast, maar hij hoort wel bij mijn favorieten. Dit borsteltje van de HEMA is eigenlijk een wimperborsteltje, maar ik gebruik hem voor mijn wenkbrauwen. Als ik mijn wenkbrauwen heb bijgetekend, ga ik met dit borsteltje door mijn wenkbrauwen heen om het er wat natuurlijker uit te laten zien. 






Deze blendingkwast is ook van de HEMA. Een kwast met vrij lange haren waarmee je je look lekker uit kunt blenden. Ik gebruik deze kwast altijd zonder iets erop, zodat ik alleen de kleuren van mijn ogenschaduw uitblend. Maar je kunt hem ook met ogenschaduw gebruiken voor bijvoorbeeld in je arcadeboog. 






Zo, dat waren al mijn 13 favorieten kwasten. Ik gebruik ze elke dag met veel liefde. Al mijn Real Technique en Zoeva kwasten heb ik besteld op internet, namelijk:  www.themakeupspot.nl. Ik hoop dat jullie deze post leuk vonden en misschien ook wel een paar van deze fijne kwasten gaan kopen! 






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground