Mijn nagelverzorgingsroutine ♡ januari 2015

woensdag 14 januari 2015


Vandaag vertel ik jullie hoe ik mijn nagels verzorg. Stap voor stap leg ik uit wat ik doe en welke producten ik gebruik. Lees verder voor mijn nagelroutine!





Ik begin met het vijlen van mijn nagels. Soms vijl ik ze rond, soms vierkant. Net waar ik zin in heb. Ik zorg altijd dat er geen scheve randjes zitten en dat ze gelijk zijn. 



Af en toe gebruik ik daarna nog een bleacher. Dat is een vijl met verschillende kanten waarmee je dan over je nagelplaat heen en weer moet gaan. Op het einde is je nagel mooi glimmend en is de bovenste laag van je nagel af. Dit moet je dus niet te vaak doen.



Daarna gebruik ik een nagelriem olie en smeer ik mijn nagelriemen er lekker mee in en laat het even intrekken. Deze is van Lush. Heb je geen Lush in de buurt? Deze is ook heel fijn:


Deze is van de Hema en werkt ook heel goed. En hij is veel goedkoper en handiger! Nagelriem olie doe ik bijna wel elke dag op om mijn nagels mooi, sterk en gezond te houden. En zodat mijn nagelriemen lekker soepel zijn.



Met een bokkenpootje duw ik mijn nagelriemen terug. Deze is van de Kruidvat en hij doet het prima. De andere kant gebruik ik om vuil onder mijn nagels weg te halen.



Daarna haal ik al het vet van mijn nagels af met een nagellak remover of pure alcohol. Meestal met alcohol, want nagellak remover droogt mijn nagels dan meteen weer uit. En ja ik weet het, deze foto hoor er niet echt bij, maar ik had niks anders haha. Dus ik dacht ik doe het maar even zo, jullie begrijpen het vast wel ;) Het is erg belangrijk om eerst al het vet van je nagelplaat af te halen, anders blijft je nagellak niet goed zitten. Dit kan je ook gewoon doen als je geen nagelriem olie gebruikt hebt. Zo weet je tenminste zeker dat je nagel echt schoon is.



Daarna gebruik ik (soms) dit nagelbalsem van Trind. Het is een balsem die je op je nagel moet smeren net zoals nagellak. Je laat het even 2 minuutjes intrekken en daarna kan je het inwrijven. Het voed je nagel. Hij houd vocht vast, zonder dat je nagel slap word.



Na de balsem gebruik ik de Nail Repair van Trind. Dit herstelt je nagel van binnen uit en maakt hem hard. Het is dus een soort van basislak en nagelverharder in een. Als je hem echt wilt gebruiken als je je nagel wilt herstellen moet je hem elke dag opnieuw aanbrengen en dat dan 2 weken lang elke dag.




Soms gebruik ik de Trind producten niet en dan ga ik meteen door op basislak. Dit zorgt ervoor dat de kleur van je nagel niet in je nagel trekt en je nagellak beter blijft zitten.



Daarna lak ik mijn nagels in een willekeurige kleur. Deze is van O.P.I en heet I Need Applause. Ik heb hem gekocht bij de Big Bazar.



Als laatste gebruik ik een topcoat zodat de nagellak nog mooier glanst en mijn nagellak beter blijft zitten.



En dit is het eind resultaat. Mooi verzorgde en gelakte nagels! Ik doe dit ongeveer 1 keer in de week. Alleen sla ik soms het nagellakken dan over en doe ik alleen vijlen en de nagelriemen terugduwen.




Dit is dus mijn nagelverzorgingsroutine. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en er misschien wel iets van geleerd hebben. Elke dag ( of een paar keer in de week) je nagelriemen terugduwen is namelijk wel erg belangrijk.





xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground