Mijn foundation routine ♡ juni 2016 (vette huid)

zaterdag 25 juni 2016


Een tijdje geleden heb ik ontdekt hoe ik mijn foundation zo lang mogelijk mooi kan laten zitten. Ik heb daar namelijk altijd heel erg moeite mee vanwege mijn zeer vette huid. Vandaag deel ik mijn techniek met jullie. 







Stap 1: Primer



We beginnen met een primer. Dit is om je foundation langer op zijn plek te laten blijven en om het mooi matterend te houden. Bij mij werkt alleen een primer niet, tenminste niet heel erg goed. Maar ik gebruik hem wel altijd. Ik gebruik altijd een van deze 2 primers. Ik vind die van Maybelline het fijnste in structuur, maar ze doen allebei wat ze moeten doen. 




Stap 2: Fixing spray



Dan gebruik ik over mijn laagje primer een fixing spray. Ik gebruik altijd deze van Mac, want die doet echt super goed zijn werk. Hij laat mijn foundation veel langer op zijn plek zitten en hij maakt het effect niet zo poederig. 




Stap 3 : Foundation



Dan breng ik mijn foundation aan. Ik maak altijd een combinatie van deze 2 foundations. Die van Mac gebruik ik als basis aan de buitenkant van mijn gezicht. En de foundation van Sleek aan de binnenkant. Ik gebruik een kwast die lekker vol is, zodat hij de foundation ook heel erg goed laat dekken. Dit is ook mijn favoriete foundation kwast. Het is de Buffer Brush van Real Technique's. 




Stap 4: Concealer



Om sommige plekjes nog iets dekkender te maken en om plekjes te camoufleren gebruik ik nog concealer. Ik kies altijd een van deze 2 concealers. Dit zijn de 2 fijnste concealers die ik ken. Vooral die van Catrice vind ik fijn, want de dekking daarvan is echt super goed. Ook is hij lekker budget. De concealer van Mac vind ik ook prachtig, vooral de finish ervan is echt super mooi. 




Stap 5: Poeder 








Daarna poeder ik alles af met een transparante poeder. Het liefst gebruik ik zelfs nog een losse poeder en laat ik  mijn hele gezicht even baken. Mijn losse poeder is op, maar deze doet het ook prima. Alleen foundation, concealer en poeder werkt dus echt niet voor mij. Ja, tenzij ik het om de 5 minuten ga afpoederen (letterlijk), maar dat ga ik dus echt mooi niet doen. Dit is een hele fijne poeder die mijn gezicht redelijk lang mat houdt. Ook voor poeder gebruik ik een wat vollere kwast, zodat hij meer dekt. Dit is de MultiTask Brush van Real Technique's. 




Stap 6: Fixing spray



Na mijn gezicht af te hebben gepoedert, gebruik ik weer een fixing spray. Dit doe ik om mijn foundation langer te laten zitten, want dat is natuurlijk wat we willen en om een mooie, niet te veel poederige finish te krijgen. Door na het afpoederen een fixing spray te gebruiken, krijg je een mooie natuurlijke finish. Het duurt altijd wel even voordat dat indroogt, dus ondertussen doe ik dan altijd even mijn wenkbrauwen. 




Stap 7: Poeder



En nadat we alles weer gefixeerd hebben, doe ik er nog een laatste laagje poeder overheen, om alles nog extra te fixeren. Dit stapje maakt echt het verschil tussen glimmen en mat zijn voor mij. 




En dat zijn alle 7 stappen die ik moet nemen om mijn basis mooi te laten blijven. Soms werkt het beter dan de andere keer. En soms probeer ik stiekem een stapje over te slaan, maar helaas merk ik dan dat ik veel sneller weer ga glimmen, dus helaas. 




Ik hoop dat ik degene met de vette huid iets heb kunnen helpen. Het is namelijk erg moeilijk om je foundatin goed op zijn plek te houden met een vette huid. Ik hoop dat jullie dit een leuk/nuttig artikel vinden. 






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground