It's Christmas time Tag ♡

vrijdag 25 december 2015


Merry Christmas everyone! Vandaag is het kerst, de gezelligste tijd van het jaar. Ik wou graag iets leuks doen met kerst, dus beantwoord ik vandaag deze leuke tag voor jullie, die helemaal ik de kerst stemming is ! 




Heb je ooit een witte kerst gehad?

Ja, en dat zou dit jaar ook weer een keer zo moeten zijn. Ik vind dat het wel echt bij kerst hoort, maar de afgelopen jaren hebben we het jammer genoeg niet gehad. Wel nog is een keer in de kerstvakantie, maar jammer genoeg niet met kerst. Ik hou wel van sneeuw. Ik vind het altijd heel gezellig. Lekker buiten spelen en daarna weer lekker naar binnen om warme chocomel of een lekkere kop thee te drinken. 









Waar breng jij meestal kerst door?

Meestal ben ik op kerstavond thuis, eerste kerstdag bij de ouders van de vriend van mijn moeder en de tweede dag bij mijn oma. Dit jaar zijn we op de dag van kerstavond (24 december ) bij mijn vriend thuis, om het met zijn moeder te vieren. In de avond gaan we dan naar mijn huis en gaan we lekker gourmetten en de cadeautjes uitpakken. Op eerste kerstdag gaan we naar de ouders van de vriend van mijn moeder. Daar krijgen we ook nog een paar cadeautjes en gaan we ook gezellig eten. Op tweede kerstdag ga ik met mijn vriend en schoonmoeder lekker uiteten. En 27 december zijn we bij mijn vriend zijn vader om daar kerst te vieren. 4 gezellige dagen dus en ik heb er al helemaal zin in !








Open je cadeautjes op kerstavond?

Dat heb ik net al een beetje verraden.. Ja, wij doen dat wel altijd. Kerstavond gaan wij altijd lekker eten en na het eten de cadeautjes doen. Vroeger deden we dat zodat we er dezelfde avond en eerste kerstdag meteen mee konden spelen of mee konden nemen. En dan was het voor eerste kerstdag tenminste al uit de verpakking voor dat we ergens heen gingen. We hebben dat er eigenlijk altijd wel ingehouden, omdat we nooit echt willen wachten. Meestal weten we onze cadeautjes al, omdat we ze soms zelf kopen :). Nu doen we het eigenlijk ook gewoon zodat we eerste kerstdag lekker kunnen uitslapen, ontbijten, klaarmaken en meteen weg kunnen gaan. Klaarmaken duurt natuurlijk ook lekker lang op kerstdag. Dus in de avond kun je meteen alles een plekje geven. In mijn geval meestal meteen een plekje geven in mijn stash. Ohja, dat is ook een puntje. Ik vraag altijd wel make-up voor kerst. En als we het dan allemaal nog moeten uitpakken, kan ik dat product niet op omdat ik eerst natuurlijk foto's moet maken voor mijn blog. Zoveel redenen waarom, maar voor ons is het gewoon lekker makkelijk. 









Naar welke tradities met kerst kijk jij het meeste uit dit jaar?
Ik wou zeggen dat we niet echt een traditie hebben, maar eigenlijk hebben we die wel. Meestal gaan we tweede kerstdag naar Schiphol. Vraag niet waarom, maar we doen het altijd. Gezellig vliegtuigen kijken, Starbucks drinken en natuurlijk even naar de Victoria's Secret. We doen dat trouwens ook altijd op eerste paasdag. Waar ik ook altijd heel erg naar uitkijk is de kerstboom opzetten. Bij ons staat hij altijd al lekker vroeg. Ik vind het gewoon zo gezellig.








Is je kerstboom nep of echt?

Onze kerstboom is nep, omdat echte alleen maar uitvallen en gaan hangen, waardoor de kerstballen uit de bomen vallen. Wat natuurlijk heel erg zonde is. En zoals ik al zei valt een echt boom uit en dat is niet heel verstandig met 4 loslopende honden die alles opeten wat los en vast zit :)








Wat is je favoriete kerst eten/snoep?
Ik heb eigenlijk geen favoriete kerst snoep. Maar eten natuurlijk wel.  Ik vind oliebollen super lekker dus die eet ik heel vaak in de winter. Maar ik vind dat gourmetten er ook wel bij hoort. Tuurlijk is het iets wat je altijd kunt doen, maar ik vind het wel echt bij kerst horen. Gezellig met zn alle gourmetten, super lekker. Ik heb er al helemaal trek in !








Eerlijk zijn! Koop je liever cadeautjes of krijg je ze liever?

Natuurlijk krijg ik ze liever, voor al als ze onverwacht zijn. Dus als je niet weet wat het is en/of van wie het is. Maar cadeautjes kopen vind ik ook heel erg leuk. Ik hou ervan om iemand te verrassen en wat is een betere tijd dan kerst om dat te doen. Ik verras iemand het liefste met een lekker product van Lush of The Body Shop. Dus echt met iets lekkers waar ze hunzelf mee kunnen verwennen. 








Wat is het beste kerstcadeau dat je ooit hebt gekregen?


Van de afgelopen jaren ben ik eigenlijk wel blij met alles, maar toen bedacht ik me hoe ontzettend gelukkig ik was als klein meisje met een prinsessen keukentje in de vorm van een kasteel. Hoe blij kun je zijn. En hij was natuurlijk ook nog roze, met geluid. Ik heb wat lopen koken en bakken daarin (niet dat dat kon, maar daar ging het toen niet om). Ik heb dat ding echt jaren gehad en speelde er elke dag mee. 









Wat is jou droomplek om te bezoeken rond kerst?


Er zijn zoveel plekker waar ik wel eens met kerst zou willen zijn. London, New York, Parijs, noem het maar op. Geef me lichtjes en een gezellige sfeer en ik ben blij. Maar het lijkt me ook wel een keer leuk om in een warm land te zijn met kerst. dat je gewoon in je bikini kunt zitten bijvoorbeeld. Dat je eigenlijk niet eens het gevoel hebt dat het kerst is. Hmm, dat klinkt eigenlijk niet echt leuk.. Nee, doe mij maar gewoon sneeuw, lichtjes en gezelligheid.









Ben je een pro in inpakken, of faal je hard?


Eerst faalde ik altijd, en hard ook. Dan gaf ik iemand een cadeautje en dan zag je dat hoofd al en je zag ze denken: Wat is dit?! En dan is het altijd: ja sorry ik kan niet zo goed inpakken. En dat moet ik dan de rest van mijn leven aanhoren. Zovan.. maar wat vind je eigenlijk van je cadeau.. :P Maar, sinds ik bij de Douglas stage loop heb ik natuurlijk leren inpakken. En jeetje, wat heb ik dat ondertussen al vaak gedaan voor sinterklaas en de kerstdagen. Nu ben ik er dus best goed in. Voor al ook in het versieren ervan met lintjes. Dus ik had dat eigenlijk echt nodig. Nu kan ik tenminste een beetje fatsoenlijk inpakken. 










Wat maakt kerst zo speciaal voor jou?

Wat ik zo speciaal vind aan kerst is dat je het gezellig met elkaar hebt en liefde deelt met iedereen. Iedereen is blij met kerst en dat voel je gewoon. Ik hou ervan om gezellig samen te zijn met de mensen van wie ik hou. En wat kerst dit jaar speciaal voor mij maakt is dat ik het doorbreng met mijn lieve vriendje. Dat was altijd al mijn droom, om kerst te vieren met mijn vriendje en nu gebeurt het eindelijk. Deze kerst word dus a dream come true :)








En dat waren al mijn antwoorden op de vragen van de It's Christmas time Tag. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden. Wat is jullie favoriete ding aan kerst? 






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground