Review ♡ Dolce Floral Drops by Dolce & Gabbana

woensdag 16 december 2015


Een review over een parfum heb ik nog nooit gemaakt. Wel heb ik jullie een keer mijn parfum stash laten zien. Een aantal daarvan zijn nu alweer op en er is dus een nieuwe bijgekomen. Dolce van D&G. Ik heb hem gekregen van mijn stage en vandaag review ik heb voor jullie.







Als eerst wil ik zeggen dat ik heel erg trots ben op dit parfum. Ik heb hem dus gekregen op mijn stage omdat ik heel goed mijn best had gedaan en ze echt trots op mij waren. Toen mocht ik dus uit het hele assortiment een parfum uitzoeken. En dat was VEEL. Uiteindelijk koos ik voor deze omdat het de eerste en beste was die ik lekker vond. Er was zo veel keuze, dus ik dacht dan doe ik deze gewoon maar. Ik vind de geur echt heerlijk ! De flacon vind ik ook super mooi. Eigenlijk heel simpel, maar die bloem heeft toch iets. Het straalt zeker luxe uit. 





Van parfum heb ik niet zoveel verstand, dus om nou de geur aan jullie gaan uit te leggen.. ''Eh, ja hij ruikt heel lekker'' Daar hebben jullie natuurlijk niks aan. Ik heb het opgezocht en dit is hoe Douglas de geur omschrijft:

''Dolce is een zachtaardige, vrouwelijke mix van witte bloemen, geïntroduceerd door de frisheid van neroliblaadjes en gedefinieerd door de witte amaryllis, een Zuid-Afrikaans bloem. 




De geur:De geur opent met een veelkleurige, zoet geurende explosie van neroliblaadjes en papajabloem. Langzaam vervagend maakt het de weg vrij voor de bloemenpracht die in de kern geopenbaard wordt. Een unieke en weelderige combinatie van witte waterlelie en stevige witte narcis vloeit perfect samen met de volle kracht van de witte amaryllis. Deze florale handtekening krijgt tegenwicht door een ondergrond van warme muskusnoten, geaccentueerd door kasjmier; een sensueel spoor van licht hout, aardse tonen en pikante specerijen. 
Topnoten: neroliblad, papajabloem. Hartnoten: witte amaryllis, witte narcis, witte waterlelie. Basisnoten: kasjmierhout, muskusachtige noten, sandelhout. Geurfamilie: bloemachtig, rijke witte bloemen. 




De witte amaryllis.De rijke, volle noten van de witte amaryllis werden met een zeer bijzondere techniek gecreëerd. Deze “Headspace Technology” weet op een slimme manier de exacte geur van de bloem in volle bloei te vangen, zonder de bloem af te snijden en de blaadjes fijn te malen om de essentiële olie eruit te persen. 
Dit is een zeer specifieke witte amaryllis, die alleen voorkomt in de Fynbos regio in Zuid-Afrika. Ze heeft een rijke, volle geur, die andere witte amaryllissen gevonden op andere plekken niet hebben. De naam heeft een poëtische geschiedenis en stamt af van het Griekse woord ‘amarysso’ dat ‘ik breng licht’ betekent. De plant heeft brede, trompetachtige bloemen. De knoppen komen op verschillende momenten tot bloei en variëren daardoor in intensiteit. Dolce brengt dit voor de allereerste keer samen in een geur.''







Het is de Eau De Parfum, dus hij is ook nog eens heel sterk en blijft dus lekker lang zitten. Het is een flacon van maar liefst 75 ml. Je hebt hiervan ook een Eau De Toilette.


Eau De Toilette

30 ml: €62,58
50 ml: €81,67
75 ml: €105


Eau De Parfum

30 ml: €66,81
50 ml: €90,67
75 ml: €119,83





Zoals ik al zei vind ik de geur heel erg lekker. Lekker fris en kan iedere dag gedragen worden, want een avondgeur vind ik het niet echt. Ik ben er heel erg blij mee en zal hem zeker met veel liefde gaan dragen de komende tijd. 




Je kunt de parfum kopen bij de Douglas en op hun site. 






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground