Review ♡ Mac matchmaster foundation

donderdag 24 december 2015


Al een tijdje ben ik opzoek naar een goede Mac foundation. Ik heb er hiervoor al 2 geprobeerd, maar die zijn niet echt goed bevallen, helaas. Mac is echt een merk waar ik van hou, dus ik blijf gewoon zoeken naar een goede foundation van het merk. Zal ik hem nu eindelijk gevonden hebben? Vandaag review ik hem voor jullie!





Ik geef niet op met het vinden van een goede foundation van Mac. Hiervoor had ik al de Pro Longwear gehad en de Studio Sculpt. Ik vertelde dat ook tegen de vrouw die bij Mac werkte en zij zei dat ze het heel erg raar vond dat iemand de Studio Sculpt voor mijn huid had aangeraden. Ik heb namelijk een erg vette huid en die foundation is juist heel erg romig. Met pijn in mijn hart moet ik dan ook toegeven dat hij ook echt heel erg lelijk was. En zelfs iets de donker. Ik laat me dus ook niet zo heel snel meer adviseren bij de Mac counter in Amsterdam, want daar heb ik de Studio Sculpt gekocht. De Pro Longwear ook in Amsterdam, maar dan bij de Douglas. Deze foundation heb ik in Haarlem gehaald, dus we zullen zien of deze ook bevalt. Wat ik met de andere foundations heb gedaan? De pro Longwear heb ik gewoon opgemaakt, want die was soms wel heel mooi en soms ook niet. De studio Sculpt heb ik aan mijn moeder gegeven. Zij heeft een oudere huid dus kan een romige formule makkelijk hebben en doordat hij ook wat donkerder was, is het ook nog haar kleur. Die gaf ik dus aan haar en toen mocht ik deze van haar halen. Zo lief ! Dus bij deze: Dankjewel lieve mama voor deze foundation.





Zoals ik al zei is dit de matchmaster foundation. Eentje die ik nog niet kon, dus ik was wel nieuwschierig. Ik was opzoek naar een foundation die een beetje matteert, lang blijft zitten en waarvan de dekking best goed is. We kwamen toen op deze uit. Waarom ik geen volledig matterende foundation wil met mijn vette huid? Omdat ik daar bij alle foundations een slechte ervaring mee heb. Je ziet hem dan te erg op mijn huid zitten en dat vind ik echt heel lelijk. Ik heb dan liever dat ik hem 1/2 keer op de dag even moet afpoederen. 





Het flesje foundation zit in een mooi zwart doosje van Mac. Het ziet er mooi en luxe uit, ook al is het best eenvoudig. De naam, SPF, hoeveelheid en welke kleur het is, staat allemaal op het doosje. De ingrediënten ook. De foundation zelf zit in een glazen pompflesje. Hij lijkt heel erg op de Pro Longwear foundation. Ik vind het flesje ook luxe uitstralen, zonder dat ze er veel moeite voor hebben gedaan. Ik hou ervan !





De foundation komt uit dit handige pompflesje. Je kunt hem dicht draaien, wat super handig is als je hem meeneemt. Er komt ook heel weinig product uit het flesje, wat ik ook wel een voordeel vind. Je pakt dan nooit teveel product. 





Hier een lijst met ingrediënten voor de mensen die hierin geïnteresseerd zijn. 






Ik heb de lichtste kleur van de foundations,1.0. Deze kleuren zijn niet met NW of NC en dan 15,20, etc. Deze zijn genummerd. Prima, als ik maar de goede kleur heb. Er zit een SPF in van 15. 





Je kunt de foundation aanbrengen zoals je wilt. Je kunt de dekking heel licht doen, maar 'normaal' is hij medium. Je kunt hem ook iets dekkender doen door meer product te gebruiken, maar dat vind ik meer voor feestjes ofzo. Ik werk dan liever met een medium dekking en concealer. De foundation is precies de goede kleur ! Ze zei dat ik niet moest schrikken hoe licht hij is (maar geloof me, ik schrik nergens meer van). De foundation zou namelijk door de warmte van je huid zich aanpassen aan jou huidskleur. 

Dit zegt Mac over de foundation:

''De nieuwe technologie in deze foundation maakt gebruik van doorschijnende pigmenten om een aan je huid aangepaste finish te creëren die rekening houdt met de ondertoon van je huid. Hydraterende, half matte finish. Medium opbouwbare dekking. Lijntjes verminderende soft-focuspoeders.''




Ik vind de foundation echt heel erg fijn. Hij blijft de hele dag op zijn plek zitten, maar ik moet hem op een lange dag nog wel even een keer bij poederen, maar dat komt door mijn vette huid. De dekking vind ik ook geweldig, vooral met nog een concealer erbij. Dit is gelukkig wel een goede Mac foundation! Eindelijk heb ik er eentje gevonden. Ik heb hem natuurlijk eerst een paar keer getest en na 15 uur zat hij nog steeds perfect op mijn gezicht. Super fijne foundation dus.





Zoals jullie merken ben ik heel erg te spreken over deze foundation. Ik kan hem iedereen wel aanraden die opzoek is naar een dekkende, niet zo hele matte en lang houdende foundation. 




De foundation kost €34,50 en is te koop bij de Mac counter in Amsterdam en sommige Douglas filialen. 


Fijne kerstavond iedereen !



xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground