Geen make-up dragen ♡

zaterdag 2 april 2016


Dit artikel leidt eigenlijk meer naar de reden waarom ik de afgelopen maand (maart) geen favorieten artikel voor jullie heb. Ik heb de laatste tijd heel erg weinig make-up gedragen namelijk en ik ga jullie vandaag vertellen waarom.




De reden dat ik de laatste tijd heel erg weinig make-up gedragen heb, is eigenlijk meer vanwege school natuurlijk. Als ik praktijk heb, dan ga ik 's ochtends geen moeite doen voor make-up, terwijl het er een paar uur later toch weer af moet. Dat vind ik alleen maar zonde van het product en de moeite. Het bespaart me namelijk ook gewoon heel erg veel tijd 's ochtends. Ik kan nu ook lekker veel langer in mijn bedje blijven liggen. Oke, het is maar 20 minuutjes, maar toch heel erg fijn. Ik heb nu eigenlijk nog maar 2 keer per week make-up op. Maandag heb ik praktijk, dus dan doe ik het niet op. Dinsdag heb ik stage, dus dan moet ik wel. Woensdag heb ik een lesdag met alleen theorievakken, dus dan doe ik wel make-up op, maar ook niet al te veel. Donderdag heb ik visagie, dus dan hoeft het ook niet. Ik heb dit aan het einde van de dag en meestal haal ik het er thuis meteen weer af, dus dan heb ik het ook niet op. Vrijdag heb ik ook praktijk en in het weekend ben ik bijna altijd samen met mijn vriend, dus dan draag ik ook geen make-up. Tenzij er iets is ofzo, of als we iets gaan doen. Of zelfs dan ga ik soms ook zonder make-up. 









Mis ik het make-uppen dan niet? Ja natuurlijk mis ik het wel, maar ik vind het eigenlijk ook wel lekker. Mijn huid trouwens ook. Die verzorg ik nu extra goed, zodat hij mooier wordt. Al die make-up is natuurlijk ook niet goed voor je huid. Ik zie dit als een mooie pauze voor mijn huid. Even een tijdje ademen. Maar ik voel me zelf nu ook veel lekkerder zonder make-up op. Ik geniet er nu echt van. Eerst wou ik juist make-up op, niet omdat ik onzeker was, maar gewoon omdat ik dan voelde dat er iets mist, omdat het bij me past. Maar nu past het make-uploze juist bij me. Ik heb nu niet eens meer door dat ik geen make-up op heb. Nu is het ook echt een feestje als ik me weer lekker op kan maken. 









En ik moet ook zeggen dat mijn huid er echt op vooruit gaat. Meestal heb ik nog wel eens ergens een puistje of 2, maar nu helemaal niet meer. Ik maak alsnog elke dag mijn gezocht grondig schoon met mijn Clarisonic, om hem nog mooier te maken. Ja, ook als je geen make-up draagt, moet je je huid schoon maken. Als je een mooie huid wilt tenminste. Ook scrub ik hem af en toe lekker en doe ik er een maskertje op. Dat is natuurlijk ook heel erg belangrijk.





Zoals ik al zei vind ik dit een heerlijke pauze voor mijn huid. Ik raad het iedereen aan om te doen. Vooral als je vaak en veel make-up draagt. Ben je onzeker? Hoeft helemaal niet. Je went er vanzelf aan. Ik dacht ook dat ik het nooit zou kunnen en nu heb ik het niet eens meer door. Het voelt heerlijk!





Voor de maand april ga ik mijn best doen om wel weer leuke favorieten producten voor jullie te verzamelen, maar de afgelopen maand is het gewoon echt niet gelukt, sorry !





Ik hoop dat dit jullie inspireert om julie huid (en jezelf!) ook even een lekkere pauze te geven. Het is het echt waard. Hopelijk vinden jullie dit een leuk artikel. Jullie kunnen altijd dingen vragen bij de comments !







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground